Loading...

Csoportos edzés vagy egyéni személyi edzés?

Segítség, mit válasszak? – Csoportos edzés vagy egyéni személyi edzés

Funkcionális edzés 13. és 3. kerület
Csoportos edzés
Páros edzés cover 13. kerület
Egyéni edzés személyi edzővel

Az egészséges életmód egyik fő lépcsője a rendszeres testmozgás, ezzel a többség tisztában van. Ebből kifolyólag nagyon sokan keressük fel első lépésként a helyi konditermet, hogy ott megvalósíthassuk a vágyott célt. Elmegyünk, kipróbáljuk, megnézzük a lehetőségeket, és rögtön szembesülünk az egyik alapvető kérdéssel: elég nekünk a csoportos edzés, melynél sokszor azt sem tudjuk, hogy a kiírt óranév alapján milyen típusú edzéssel találjuk majd szemben magunkat, vagy pedig forduljunk egy kézenfekvőbb segítség felé, az egyéni személyi edzéshez?

Természetesen mindenkinek szíve joga eldönteni, hogy melyik mellett teszi le a voksát, esetleg mindkettőt szeretné egyszerre, azonban az alábbiakban megpróbálom összefoglalni az előnyöket-hátrányokat annak reményében, hogy ezzel némi támpontot nyújtok az olvasónak a fitneszlehetőségek útvesztőjében.

Egyéni személyi edzés Budapest 11. 13. és 3. kerület
Egyéni edzés

Mi a csoportos vagy egyéni edzés célja?

Először is azt javasolnám, hogy tisztázzuk magunkban mennyire fontos számunkra a célunk, mennyi energiát, időt és pénzt vagyunk hajlandóak ezért áldozni, komolyan vesszük-e egyáltalán magunkat. Ezt csak azért tanácsolom, mert rengetegen járnak például csoportos edzés órára a szórakozás és kikapcsolódás reményében. És ez teljesen rendben is van. Egy csoportos óra zenéje és ritmusa, a tömeg együtt mozgása hihetetlen inspirációt jelenthet, motivációt arra, hogy tovább küzdjünk és izzadjunk, hiszen az előttünk álló is bírja még. A tömeg húzóereje ugyanúgy megvalósul a teremben, mint egy óriási futóversenyen. Ez az óra végi teljes izomfáradtság érzése mellett érzelmileg feltölthet, és ösztönzőleg hathat ránk, hogy újból megjelenjünk az órán. Emellett az is megfigyelhető, hogy egy-egy jól összeszokott edzőtársaságban idővel igazi baráti kapcsolatok alakulnak ki, így a kapcsolatteremtő lehetőség is plusz pontot jelenthet.

Egyéni igények

Azonban ha ennél komolyabb céljaink vannak, akkor nem suhanhatunk el a fölött a tény felett, hogy a csoportos órák nem egyéni igényekre lettek szabva. Ezért könnyen előfordulhat, hogy a mi célkitűzéseinknek egyáltalán nem, vagy csak kis mértékben fog megfelelni az adott óra anyaga. Ezen kívül bármennyire is szeretnénk, hogy az edző korrigálja a tartásunkat, a gyakorlat kivitelezését, nem biztos, hogy észre fogja venni, ha hibázunk, hiszen rajtunk kívül sokszor másik 10-15 emberre is figyelnie kell. Tehát a figyelme mindenképp megoszlik. Ez pedig szélsőséges esetben akár kisebb sérülésekhez is vezethet (gondolok itt például egy szimpla izomhúzódásra).

Sokszor az órák koreografáltak, legalábbis a bemelegítés része. Ez is személyiségfüggő, hogy ki mennyire kedveli, tudja követni a koreográfiát, illetve nyilván óratípustól is függ, hogy tartalmaz-e, illetve milyen mértékben tartalmaz koreográfiát, azonban sok esetben ez is vízválasztó lehet a választásunkkor. És nem utolsó sorban ott van a sokak számára esetleg kellemetlen tény, hogy egy csoportos órán mindkét nem részt vehet. Ez alól csak a kifejezetten nemre specializálódott termek jelentenek kivételt. Előbb-utóbb mindenkit elér továbbá az a pont, amikor nincs kedve edzeni, fáradt és rosszkedvű. Mindenkinek vannak ilyen napjai. Ebben az esetben sokkal könnyebb kihagyni egy csoportos edzés órát, hiszen hiányzik a felelősségérzet mondván, hogy majd elmegy helyettünk más, észre sem veszi valószínűleg az edző, hogy nem voltunk ott. Rögtön sokkal könnyebb megnyugtatnunk így magunkat, nem igaz?  A végére esetleg teljes meggyőződéssel állunk majd a döntésünk helyessége mellett.

Rádli Rebeka személyi edzőEgyéni edzés személyi edzővel

Ezzel szemben az egyéni edzésnek ilyen téren is jóval nagyobb a motivációs hatása. Hiszen, ha én lemondom az órát, esetleg ha aznap 1-2 órával edzés előtt mondom le az órát fáradtság, rosszkedv miatt, az nagy valószínűséggel kellemetlen lesz számomra is. Hiszen az edző számított a részvételemre, esetleg elfoglaltam más edzéslehetőségét stb. Nagyobb valószínűséggel fogunk tehát megjelenni az edzéseken, a végére valószínűleg jobban is fogjuk érezni magunkat, hiszen büszkék lehetünk majd magunkra, hogy mindennek ellenére ma is megcsináltuk. Ennek köszönhetően pedig hamarabb leszünk eredményesek is. Ez pedig rögtön átvezet a következő pontunkra, mégpedig hogy teljesen testre szabott lesz az edzésünk. A mi célunknak, tudásunknak, képességeinknek, adott állapotunknak megfelelő edzéstervünk lesz.

Minden egyes edzés során csak ránk figyel az edző, így a sérülésveszély minimálisra csökken, a gyakorlatokat végig kontrolláltan, helyesen fogjuk tudni kivitelezni. Ez azért is fontos, mert egy helyesen végrehajtott gyakorlat hatásfoka jóval magasabb, mint egy helytelenül végrehajtott gyakorlaté. Ha pedig magasabb hatásfokkal működnek az izmaink az edzéseink során, az a fejlődés mértékén is látszódni fog. A fejlődésünk, az eredményeink mérhetőek lesznek. A rendszeres visszacsatolásnak köszönhetően pedig a motivációnk is könnyebben fenntartható. Ki ne örülne annak, ha cm-ben látja a munkája gyümölcsét? Esetleg egy előtte-utána fotón láthatja viszont a különbséget.

Visszakanyarodva a fáradtság, rosszkedv demotiváló hatására, egy edző ebben is segít. Az egyéni személyi edzések során mivel a teljes figyelem ránk irányul, így az edző kilendíthet minket az adott rossz állapotunkból. Mivel minden edzésünk alkalmával egyre jobban megismer bennünket, pontosan fogja tudni, hogy mivel tud minket ösztönözni, felvidítani, kimozdítani a tehetetlenség állapotából. Sokan ódzkodnak a konditermi környezettől, ilyenkor tökéletes megoldás a privát fitnesz stúdió. Hiszen nincs senki körülöttünk, aki minket nézhetne, feloldódhatnak az esetleges gátlások, szorongások, melyek ebből adódnának. És mi az edzésünk végével boldogabban, feltöltődve hagyhatjuk el a termet.

Testre szabott megoldás

Összesítve tehát minden mozgás jó. Bármi, amit teszünk, több lesz a semminél. Mindenki elkezdte valahol, és senki nem volt tökéletes eleinte. Biztos vagyok benne, hogy előbb-utóbb megtaláljuk a hozzánk legjobban passzoló mozgásformát, lehetőséget. Tájékozódjunk és merjünk próbálkozni. A feladás soha nem megoldás semmire. Ha nem megy egyedül, akkor kérjünk segítséget, hiszen mindig lesz, aki segít.

Amennyiben szeretnéd megtapasztalni az egyéni edzés és hatásait, jelentkezzél be nálunk a kívánt edzésprogramra. Megtalálsz minket 2 megszokott helyszínen Budapest  13. és 3. kerület stúdióiban. Továbbá 2019. júniusában nyitunk új fitness termet a 11. kerület Allee bevásárlóközpont mellett.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Translate »
Női fitness terem oldalunk tetejére