Loading...

Blog

A női fitness és a stressz

A női fitness szerepe az életmódváltásban és a munkahelyi és általános stressz leküzdésében.

A XXI. század talán legégetőbb problémája a stressz, és annak helyes kezelése. Ma már tudjuk, hogy az egyik leggyakoribb megbetegítő ok. Számtalan módszer létezik a leküzdésére, csillapítására, de talán mindegyik köthető mozgáshoz – sporthoz.

Kutatások bizonyítják, mennyire fontos életünkbe építeni a rendszeres mozgást. A legtöbben abba a hibába esnek, hogy a külcsín és a külvilág elvárásai szerint formálják a testet, miközben a legfontosabb szegmense a testkultúránk kialakításának: az egészség. Ép testben ép lélek, tartja a mondás, ezt tartsuk mi is szem előtt!

A rendszeresség nagyon fontos tényező, egy idő után a test-lélek összhangba kerül, öngyógyító folyamatok zajlanak le, minden egyes mozgatással – mozgással, lépésenként közelebb kerülünk egészségünk megóvásához. Az aktívan sportoló embereknél a sejtek öregedése lelassul, így azok nagyobb élettartammal bírnak. Mozgás hatására fokozódik a vérkeringés, így több oxigén és tápanyag áramlik a bőr sejtjeihez. Nő a tüdőkapacitás, javulnak a légzési funkciók. Rendszeres fizikai aktivitás hatására a szívizom megerősödik, nő a szív teljesítőképessége, így csökkenthetjük a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát. Csökken a magas vérnyomás kialakulásának veszélye, illetve javítja annak állapotát.

Rendszeresen végzett testmozgással megelőzhető, illetve kordában tartható a 2-es típusú cukorbetegség. Az edzés hatására megerősödnek az izmaink, ennek következtében a csontok védettek lesznek a sérülésektől. A fejlettebb izomzat ugyanakkor stabilitást ad, javítja az egyensúlyt és a koordinációt. Gondoljunk csak bele, mindenki arra vágyik, hogy idősebb korában is egészséges és aktív legyen. A kulcs egyszerű hozzá: mozgás – mozgás – mozgás. Az orvosi receptre írt gyógyszerre pénzt költünk, és hiszünk a gyors gyógyulásban, kiváltjuk, bevesszük. A mozgást nem lehet receptre írni, és ha így is lenne, a lustaságunk felülírja sok esetben. Éppen ezért, először döntsön az agyunk, és döntsön jól!

Szavazzon az egészségre, és az ehhez vezető útra! Nehezebb lesz betartani, mint egy vény kiváltását, de lebegjen szemünk előtt a hosszútávú cél! Ne féljünk személyi edző segítségét igénybe venni, ők jobban motiválnak több esetben, mint mi önmagunkat. Illetve segítenek elsajátítani a helyes mozgástechnikákat, amelyek a sérülések elkerülése végett kiemelten fontosak!

Tegyük fel a kérdést magunknak:
– Jól akarom érezni magam a bőrömben?
– Mosolygós, életvidám maradok?
– Könnyedén akarok mozogni?
– Egészséges szeretnék lenni, maradni?

Ha csak egyetlen igen is van a fenti kérdésekre, akkor bizony csatlakozzunk ahhoz a mozgásformához, ami nekünk szimpatikus! Érezzük jól magunkat a helyzetben, és ne feledjük a rendszerességet!

Edzés Nőknek az ( át ) VÁLTOZÁS korában

Köztudott,hogy a sport, a mozgás mennyire fontos minden életkorban. A mai modern életvitel káros hatásainak kompenzálásához, egészségünk megőrzéséhez, javításához, de még a betegségek megelőzése miatt is elengedhetetlen a rendszeres mozgás, ami legalább heti 2 alkalmat foglal magában.

A NŐI lét minden életkorban különleges kihívást jelent számunkra (néha -gyakran Férfi társainknak is). Női személyi edzőként több mint egy évtizede foglalkozom a női test- lélek karbantartásával. Pontosan tudom, milyen nehézségeken megy át mindenki 40-50 évesen. Continue reading “Edzés Nőknek az ( át ) VÁLTOZÁS korában”

A leghatékonyabb gyógyszer az egészségtelen életmód ellen, avagy a szülői példamutatásról

Negyedik. A szó, amely nemrégiben sokunkra sokkolóan hatott, amikor is az Egészségügyi Világszervezet (WHO) adatai alapján kiderült, hogy Magyarország a negyedik legelhízottabb országként végzett a friss felmérésben. A felmérésből az is kiderül, hogy a felnőtt magyar lakosság 28-31 %-a elhízott, illetve, hogy a gyermekek is komolyan érintettek.
Continue reading “A leghatékonyabb gyógyszer az egészségtelen életmód ellen, avagy a szülői példamutatásról”

Kerékpárral

Nagy kedvenceim közé tartozik a bicikli téma. Bár itthon még nagyon gyerek cipőben jár ez a dolog, évről érve több a bringás, sajnos az utakon. Sajnos az utakon, mert kerékpár utak például Budapesten hol vannak, hol nincsenek, hol elkezdődnek s hirtelen végződnek. Ennek ellenére, már nagyot lépett előre a dolog, de amíg nincs kiépítve rendes hálózat, addig nem lesz senkinek pozitív véleménye a bringásokról. Continue reading “Kerékpárral”

Hogyan tartsd meg a motivációd az edzések során? Mit is nevezünk motivációnak?

Belső és külső tényezők, amelyek ösztönzik az embereket és energiát adnak nekik, hogy folyamatosan érdeklődjenek, elkötelezettek legyenek a feladatuk iránt, és céljuk elérésére törekedjenek.

Mindenki ismeri azt , amikor fellelkesül valami iránt, majd ez az érzés alábbhagy, a motiváció szépen lassan elhalványul. Derítsük ki, mik a leggyakrabban felmerülő okok a motiváció elvesztéséhez. Continue reading “Hogyan tartsd meg a motivációd az edzések során? Mit is nevezünk motivációnak?”

Translate »