Loading...

A gerinctorna egyre népszerűbb a fitness programjaink között.

Személyi edzőnk, Lilla foglalkozik a gerinctorna programmal, az egyéb személyi edzés programok mellett. Próbáljátok ki, nagyon hatásosan tud segíteni a fájdalom gyorsabb megszüntetésében és a regeneráció felgyorsításában. Érdemes elolvasni a hosszú leírásunkat is, mert mindenki magára ismerhet, hogy van-e szüksége gerinctornára.

Gerinctorna bevezető

Az alábbiakban leírjuk a gerinctorna lényegét, szükségességét és körülményeit.

Gerincünk

Az iskolában, biológia órán beszéltünk arról, hogy bizony testünket négylábú életmódra “tervezték”. A két lábra állással az ember megváltoztatta ezt, így gerincünk optimális, négy végtagú alátámasztása megszűnt.

Nyilván nem tudjuk visszaforgatni az idő kerekét, és nem is szeretnénk visszamászni a fára! Ehhez a megváltozott testhelyzethez alkalmazkodtunk, sajnos sokszor meg is fizetjük az árát. Ha nem törődünk gerincünk egészségével, karbantartásával, nagyon sokféle betegségnek, degeneratív testi-lelki elváltozásnak leszünk áldozatai.

Hétköznapi karbantartás, otthoni gerinctréning

Mi emberek példát vehetünk az állatok testmozgásaiból. Mire gondolok itt? A macskák, kutyák gyakran nyújtózkodnak. Ilyenkor mikor kinyújtóznak javul a vérkeringés, a szervek vér ellátása. Ez a megfigyelés bizonyítja, hogy a gerinc hatással van az idegrendszerre is. Nyújtózzunk tehát mi is többször, álljunk fel a számítógép mellől, mozgassuk át nyakunkat, vállainkat! Már ezzel a kis odafigyeléssel sokat tehetünk gerincünk egészségéért!

Kiknek javasolt a gerinctréning?

Egyszerű a válasz: MINDENKINEK! Ha olyan szerencsés vagy, hogy eddig meg nem hagytak testeden-lelkeden lenyomatot a hétköznapi élettel járó kihívások, akkor a sokszor emlegetett prevenció, azaz megelőzés érdekében vegyél részt olyan órán, edzésen, ahol központi szerepet kap a gerinc, törzsizomzat erősítése!

Gerinctréning programunk

Személyi edzéseim során is mindig betervezek egy olyan szakaszt, amikor a gerinc- törzsizomzat (hát, has, farizom) nyújtásara, erősítésére fókuszálunk. A gerinctorna kifejezetten javasolt olyan vendégeknek, Nőknek (nálunk kizárólag női edzések folynak), akik már sajnos küzdenek valamilyen ízületi-, gerincproblémával. Kitartó edzéssel javítani lehet a már elkezdődött deformitásokon.

Az órán nagyon sok nyújtást, mobilizálást, átmozgatást csinálunk. Az első edzés alkalmával felmérem vendégem egészségügyi állapotát, gerincének, ízületeinek státuszát, és megfelelő gyakorlatokat alkalmazva helyreállítom az elindult negatív folyamatokat. A gerinctréning nagyon komplex, sok gyógytorna-jóga-pilates elemet gyúrok össze. Visszautalok itt a cica-kutya pózra, hiszen az állatok ösztönösen, de nem véletlenül csinálják ezeket. Vendégeim már jól ismerik és szívesen végzik azokat a gyakorlatokat (pl. lefelé néző kutyapóz) melyek áldásos hatásait már az első órán megtapasztalják.

Lehetőség van egyéni vagy csoportos gerinctorna programra. Egyéni órán, azaz személyi edzés keretében komolyabb elváltozásokat (gerincsérv) is vissza lehet szorítani, meggyógyítani. Klienseim között vannak gimnazista 14-16 éves lányok és 65 éves hölgy is. Az iskolás években gyógyírként hatnak a gyakorlatok, mivel sokszor gerincferdüléssel, görbe háttal, beszűkült mellkassal, előreesett vállakkal, fájdalom érzettel jelentkeznek hozzám a lányok.

Az életkor előre haladtával pedig szintén létfontosságú a gerinc rugalmasságának fenntartása, az említett gyöngysor, gyöngyszemek épségének megőrzése.

Egy keleti mondás szerint, minél tovább megtartod gerinced rugalmasságát, annál tovább maradsz lélekben is fiatal!

Translate »