Loading...

A kardio edzés nagyon jó kiegészítő más fitness programjaink mellé.

Több személyi edzőnk foglalkozik a kardio edzés programmal, az egyéb személyi edzés programok mellett. Próbáljátok ki, nagyon hatásosan tud segíteni az alakformálásban és a állóképesség növelésben. Olvassátok el a részletes leírást lejjebb, mert nagyon jól ismerteti a ennek az edzésprogramnak a részleteit és előnyeit.

Kardio edzés Budapest 11. 13. és 3. kerületben a SHE Fitnessben

Mi is ez az edzés fajta?

Erről az edzés programról szinte mindenki hallott már, vagy akár ki is próbálta. Viszont nem biztos, hogy pontosan tisztában vagyunk magával a fogalommal és ennek a mozgásformának fizikai-lelki aspektusaival.

Kezdjük az elején! Maga a szó latin eredetű CARDIO = SZÍV. A szó jelentéséből már sejthető, hogy ez a tréning kapcsolatban van a szívünkkel. Fontos tudni, hogy a kardio edzés pontos megnevezése kicsit hosszabb. Ha szakmailag korrektek szeretnénk lenni, akkor cardio – vascularis edzésről beszélünk, azaz a szív és vele együtt az érrendszer megdolgoztatásáról. A szív és érrendszer szoros kapcsolatban áll a tüdővel, léghólyagokkal, légutakkal.

A bevezetőmből kiderül milyen nagy jelentőséggel bír ez az edzésforma. Prevencióként (megelőzésként), azaz szívünk – légzőrendszerünk egészségéért sokat tehetünk, ha egy ilyen tréninget választunk. Természetesen nemcsak megelőzésre gondolhatunk, hanem a már kialakult szív- érrendszeri betegségeket is gyógyíthatunk vele, ha részt veszünk ilyen edzéseken. Erről a cikkben később írok. Mivel szívünk testünk motorja, bízzuk magunkat profi személyi edzőre, aki egyénre szabottan állítja össze az edzéstervünket!

Kardio edzés 13. kerület
Kardio edzés SHE Fitness Pest

Hogy is zajlik egy szakmailag professzionális kardio edzés?

Sajnos mostanában kicsit háttérbe szorult ezen a területen a gépes edzés, illetve sokszor leegyszerűsítve tekintenek az emberek az ilyen edzésre” Ó, kardiózni mindenki tud, csak nyomni kell a gépen a gombot.. ..csak tekerni kell a biciklit vagy menjünk el futni az bőven jó lesz….” – mondják. Ennél azért sokkal többről van szó, és jóval összetettebb ez a téma! Személyi edzéseimben mindig központi szerepet kapnak a kardio gépes gyakorlatok.

Edzés menete

Nálunk, a SHE Fitnessben újdonság, hogy az egyik terem szinte egy mini konditerem, ahol profi kardio gépek várják az edzésre érkező hölgyeket, pl. Futópad, derék (! ) támasztós kerékpár ergométer ( bicikli ), ellipszis trainer, evezőpad. Mindegyik gép kijelzi a pulzust. Miért fontos, hogy tisztában legyünk pulzusunk alakulásával ? Miért kell figyelni a szívfrekvencia ( szívverés) emelkedését ? Egy profi kardio edzésen mindig folyamatos pulzus kontrollal dolgozunk, ugyanis nem mindegy, hogy mi a célunk, mit szeretnénk elérni, és ehhez éppen milyen pulzus tartományban edzünk.

Edzésterv és edzésmódszer

Az egyéni edzészóna kiszámítását bízzuk az edzőnkre! Nem mindegy ugyanis, hogy testsúlyt szeretnénk elsősorban csökkenteni, vagy az állóképesség fokozása az elsődleges. Vendégeim saját pulzus tartományát szem előtt tartva vezetem végig az órát, hogy a kitűzött célt elérjük. Hogyan történik ennek kiszámítása, az maradjon most titok 😊… Aki benevez egy ilyen programra, erről is fog információt kapni. Vegyük sorra milyen pozitív hatásai vannak ennek az edzés fajtának!

  • Beindul a fogyás, csökken a testzsír %.
  • Komoly túlsúllyal küzdők is bátran elkezdhetik a mozgást.
  • Tónusossá válik a test.
  • Fejlődik a tüdő kapacitás
  • Rugalmassá válnak az erek.
  • Normalizálódik a pulzus, segítjük a szív munkáját.

Tehát megelőzhetjük a szív és érrendszeri problémákat, mint például magas vérnyomás, érelmeszesedés, szívinfarktus. Az alacsony vérnyomáson is segíthetünk.Az eddig általam ismertetett megfelelő szakmai kontroll mellett terápiás edzésnek is kiváló ( pl: túl magas alap pulzus, dohányzás, ízületi sérülés utáni – szív műtétet követő rehabilitáció. Nagyon kellemes mellékhatásként említeném meg az edzés közben, de főleg az utána következő pozitív életérzést, vidám, energikus hangulat kialakulását. Ennek a különlegesen jó érzésnek szintén a ez az edzés fajta a kiváltója, mivel a tréning alatt különféle hormonok ( pl. Endorfin = boldogság hormon ) szabadulnak fel. Bevezetésnek ebbe a mozgás formába ezek az információk elengedhetetlenek! Nézzétek meg az idevágó cikket a nlcafe oldalán is :-).

Egyéni órák mellett elindultak a csoportos, egymást inspiráló órák is.

Most már más nincs hátra (ne dőljünk hátra a fotelben 🙂 ! ), bátran nevezzetek be ebbe a programba! Nálunk a SHE Fitnessben januártól Újdonságként beindítjuk kis csoportos (3-4 fős ) kardio tréningünket, természetesen személyi edző vezetésével! Várjuk új vendégeinket, de régi kedves tagjainkat is, akik a rendszeres heti 1-2 alkalmas személyi edzéseik mellé szeretnének még egy 3. alkalmat is beiktatni. Ezek az órák pörgősek, vidámak, hangulatosak és a kellő motiváció sem marad el! Garantált a fogyás, zsírégetés, testi- lelki harmónia!

Kardió edzés oldalról vissza a főoldalra

Translate »
Női fitness terem oldalunk tetejére