Loading...

Funkcionális jóga edzésünk egyre jobban kedvelt edzés program, amely felfrissít, átmozgat és segít a fitt és kiegyensúlyozott életvitelben.

Szabó Lilla személyi edző foglalkozik a funkcionális jóga edzés programmal, az egyéb személyi edzés programok mellett. Próbáljátok ki, nagyon hatásosan tud segíteni a rohanó ember hétköznapjaiban.

Funkcionális jóga – privát fitness terem, Budapest 13. és 3. kerület, SHE Fitness

Funkcionális jóga bemutatkozás

A SHE Fitnessben egy új irányzatot indítottunk el, aminek a neve: Funkcionális jóga. A jógáról ma már mindenki hallott, sokan ki is próbálták. megszerették, és járnak különféle jóga órákra. A mondat hallatán: “Járok jógázni, hetente legalább egyszer jógázom” már senki sem hitetlenkedik, inkább kíváncsivá válik. Érdeklődik, hogy mit is csinálnak ott az emberek.

A leggyakoribb kételyek, kérdések, amik felmerülnek a jógával kapcsolatban: Milyenek a gyakorlatok? Való nekem? Nem vagyok hajlékony, de attól még jógázhatok? Nem tudok meditálni, biztos nem jól lélegzem, ezt is meg lehet tanulni? Túl lassú, én pörgős vagyok…nem unalmas?

A funkcionális jóga pont ezekre a bizonytalanságokra ad választ, és segít megszeretni a jógát, mint sportot, mozgás kultúrát. Mielőtt részletesen kifejteném a funkcionális jóga felépítését, rendszerét, kezdjük az elejéről, nézzük meg mit is jelent maga a szó: JÓGA. A jóga egy szanszkrit szóból ered, melynek jelentése: összekapcsolni, egyesülni. A test – tudat – lélek egyesítésére utal. A jóga célja, hogy az ember testének tökéletes urává váljon, az elmét pedig ellenség helyett baráttá tegye.

A buddhista szerzetesek azért gyakorolták a jógát, és azért állították össze az ászanákat (gyakorlatokat), hogy testüket, izomzatukat tökéletesen felkészítsék az órákig tartó meditációra, amit ülésben, egyenes háttal végeztek. Testük hajlékony és erős lett, nem okozott gondot a teljes elmélyülés a meditációs ülésben. Ez nagy kihívás lenne a mai európai ember számára, azt hiszem 2-3 perc után mindenki feladná. Nagyon sokan szeretnének meditálni, elméjüket megpihentetni, ehhez viszont fel kell készítenünk izmainkat, ízületeinket, gerincoszlopunkat.

Jóga irányzatok

A jógának nagyon sok irányzata van, bőven ki tudjuk választani a számunkra legszimpatikusabb változatot. A jóga filozófiáját, szellemiségét pedig mindenki egyénileg fogadja el, sajátíthatja el. Már maga a fizikális gyakorlatok elvégzése is nagyon sok pozitív hatást fejt ki az emberi testre. Igaz a mondás, mely szerint:” Ha csak nézed a jógát, mint szemlélődő, már akkor is hat Rád!” 😊

Érdemes tehát kipróbálni, hogy számunkra mit rejt a jóga! Tapasztaljuk meg ennek a csodálatos, egyedi mozgás kultúrának a számtalan pozitív hatását. Megemlítek ezek közül néhányat, mint pl: hajlékonyság fokozódik, izomerő növekszik, keringési rendszer és a hormon háztartásunk harmonizálódik.

Funkcionális jóga – a SHE Fitness női edzőteremben

Nálunk a SHE Fitnessben egy új irányzatot indítok el, aminek a neve: Funkcionális jóga. Ezen az órán egyénileg, és 2-3 fő is részt vehet. Ez az óratípus segít közelebb hozni az európai ember számára a különféle jóga gyakorlatokat, ezáltal megszereti, kezdi élvezni az egyes mozdulatokat. Mi nem indiaiak vagyunk, nem ott születtünk, más a genetikánk. Nem beszélve arról, hogy az éghajlat, az itteni klíma is egész más, a táplálkozásunk is eltér. Nem vehetjük félvállról azokat a tényezőket sem, mint például: kötöttebb ízületi- és izomrendszer, a helytelen életmód miatt kialakult testi – lelki deformitások, betegségek. A funkcionális jóga mindezeket a tényezőket figyelembe veszi, szem előtt tartja! Fokozatosan építi be az egyes jóga elemeket, így nem lesznek sérülések, húzódások, ízületi fájdalmak.

Milyen hatással lesz ránk, ha elkezdjük ezt a mozgásformát?

  • A funkcionális jóga felkészíti a testet a hétköznapi mozdulatokra, így fájdalommentesen élhetjük mindennapjainkat.
  • Megelőzzük, lassítjuk a test, izomzat, csontozat, elöregedését.
  • Javul az életminőségünk.
  • Az ülő életmód ellensúlyozására kiváló lehetőség.

Kiknek javasolt ez az óra?

Mindenkinek, hiszen a gyakorlás egyénre szabott, a saját határainkat tiszteletbe tartva jógázunk. Olyan vendégek is bátran jelentkezhetnek, akiktől távol áll a jóga filozófiai rendszere, mivel az órán a fizikális rész kap nagyobb hangsúlyt. Persze az óra végi relaxáció nem marad el, ez mindenkinek jól esik, ami után feltöltődve folytathatjuk a napunkat.

Miből áll a funkcionális jóga óra?

Sokféle gyakorlatot alkalmazok a fitnesz- pilates – gerinctréning elemeiből. A személyi edző képesítés mellé kiegészítésként elvégeztem a gerinctréning, jógaterápia, hormonegyensúly tanfolyamokat. Az órára ezen területekből is hozok be gyakorlatokat.

Említettem ugyan, hogy a fókusz a fizikális gyakorlatokon van, de mint minden mozgásnak van pszichés hatása, ez a plusz itt is érvényesül:

  • Erősödik az önbizalom
  • Kialakul a helyes önértékelés
  • Nyitottabbá válik a személyiség
  • Harmonizálódnak a gondolatok, levezetődik a stressz.

Várok szeretettel minden korosztályból jelentkezőket! Tapasztaljuk meg együtt, milyen közel tud hozzánk kerülni a jóga ilyen megközelítésből!

Amennyiben inkább a 3. kerület esne útba, akkor várunk a SHE Fitness 3. kerületi fitness teremben a Feelwell Centrum 3. emeletén.

Vissza a főoldalra a Funkcionális jóga oldalról.

Translate »