Loading...

Kerékpárral

Nagy kedvenceim közé tartozik a bicikli téma. Bár itthon még nagyon gyerek cipőben jár ez a dolog, évről érve több a bringás, sajnos az utakon. Sajnos az utakon, mert kerékpár utak például Budapesten hol vannak, hol nincsenek, hol elkezdődnek s hirtelen végződnek. Ennek ellenére, már nagyot lépett előre a dolog, de amíg nincs kiépítve rendes hálózat, addig nem lesz senkinek pozitív véleménye a bringásokról.

Ha a járdán szlalomozunk a gyalogosok között az sem és a dudáló, figyelmetlen kocsik között sem biztonságos a közlekedés. Meg kell szokni és fel kell nőnie még ehhez a nagy városoknak is Magyarországon. Rengeteg túra kerékpár útvonal van már jelen az országban, de még mindig hiányos. Ha út éppen van a teljesen, előre kinézett szakaszon, attól még nem biztos, hogy tábla is lesz segítségünkre. Mind ezek mellett nem árt tisztában lenni a kresz szabályaival, hiszen jó tudni melyik tábla mit jelent, így még több szabálytalanság és baleset megelőzhető. Mindezek ellenére miért járok biciklivel, amikor csak tehetem? Miért ajánlom? Budapest perem kerületében lakom és a belvárosban dolgozom, járok egyetemre. Mindösszesen 18 km, melyből körülbelül 4-5 km emelkedő.

Nagyjából 45-90 perc alatt érek be a városba kerékpárral (attól függ melyik részére), ami máris gyorsabb (vagy legalábbis nem lassabb) és kényelmesebb, nyugodtabb, mint bkv-val vagy kocsival. Helyesbítek, kényelmesebb lenne, ha végig jó minőségű út vezetne be a városba, anélkül, hogy szambáznom kéne a kocsik között. De még így is fényévekkel előrébb vagyok, mint busszal és villamossal. Nem  stresszelek, hogy ajajj dugó van, késik a busz, lekésem a csatlakozást, fellöknek, nekem jönnek, rám csukják az ajtót, tömeg van, nem kapok levegőt, meleg van de mégis megy a fűtés stb stb.. És még sorolhatnám…

Amikor tehetem két kerékkel járok. Ámde nem tekerek le (sajnálatos módon) én se napi 2×18 kmt, főleg a hideg beköszöntével. (ésszel kell bringázni is, hiszen ha beöltözöl, jobban megizzadsz, s megfázol. Nem játék) Ilyenkor szoktam a belvárosban kihasználni a Bubi-t vagy a saját biciklimet biztonságos helyen leparkolni, hogy amikor kézre esik gyorsan felpattanjak és időt spóroljak, ha éppen jó idő van. Főként aki a belvárosban lakik, ne féljen kerékpározni. Egyes részek könnyen, biztonságosan megközelíthetőek, persze ne egyből 10 km-rel kezdjük. Viszont 1-2 km után sokkal nyugodtabb lesz a napod, ha kevesebbet tömegközlekedsz.

(tapasztalat) S ne feledjétek, korábban írtam, hogy nem csak munkahelyre megy az ember. Ha az túl messze van vagy nehezen megközelíthető, akkor ugorj el a boltba biciklivel vagy csak a parkba.  Ha sikerült megtervezned az utad, ne felejtsd el, hogy mindig jól be legyen állítva az ülés és kormány magassága, így elkerülhető a térd, derék, váll és kar fájdalom. Ez nagyon fontos az egészséged és annak szempontjából is, hogy ne legyen fájdalom, gyulladás miatt negatív véleményed. Ha kevésbé értesz hozzá, ne félj segítséget kérni egy szakembertől, aki segít beállítani a méretet. Az apró részletekben rejlik a fontosság! Bízom abban, hogy a tavasz beköszöntével kedvetek lesz egy lépéssel közelebb tekerni az egészségetekért.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Translate »
Női fitness terem oldalunk tetejére